NAJPOGOSTEJE UGOTAVLJAMO DISLEKSIJO PO VSTOPU V ŠOLO.
Ugotavljanje disleksije v času opismenjevanja
Najpogosteje ugotavljamo disleksijo po vstopu v šolo, v obdobju opismenjevanja, ko se otroci učijo pisati in brati.
Težave, ki se pojavijo pri šolskih otrocih:
pri učenju branja in pisanja napreduje zelo počasi oz. počasneje od sošolcev (težko si zapomni črke in številke);
ne zna povezati črk v besedo, besede črkuje;
pri branju in pisanju dela veliko napak (v besedah izpušča črke, jih zamenjuje, obrača, dodaja);
si težko zapomni abecedo, poštevanko, dneve v tednu, mesece v letu;
ima težave pri razumevanju prebranega (medtem ko pazi na tehniko branja, ni pozoren na vsebino);
pri pisanju je pogosto neroden in počasen;
slabo loči in obvladuje časovne in prostorske pojme levo/desno, zgoraj/spodaj, spredaj/zadaj itd.
Zaradi opisanih težav se otroci izogibajo branju in pisanju, saj kljub trudu in vaji napredujejo zelo počasi. Otroci in mladi z disleksijo so se kljub težavam pri branju in pisanju sposobni naučiti šolsko snov, vendar na drugačen način kot njihovi vrstniki.